Jom Sediakan Payung Sebelum Hujan

Hero borneo2534


Jom Sediakan Payung Sebelum Hujan …Sekarang belum musim hujan.Ada tempat yang kemarau.Panas terik berpanjangan.Ini tidak bermakna payung hanya digunakan ketika hujan.Payung juga boleh digunakan ketika cuaca panas untuk melindungi kita dari pancaran UV .Lihat betapa pentingnya payung kepada kehidupan.

Mari kita lihat manfaat perumpamaan sediakan payung sebelum hujan.Saya dan juga anda bukan ahli nujum pak belalang.Maksudnya kita tak tahu apa yang berlaku esok hari,minggu depan atau bulan hadapan.Apatah lagi untuk mengetahui tahun 2016.

Pelbagai kemungkinan boleh berlaku.Mungkin ada yang mengalami musibah kemalangan yang menyebabkan kematian atau kecacatan kekal menyeluruh.Kita memang tak nak ia berlaku namun sebagai persediaan antara mahu dengan tak mahu ialah kita mesti ada perlindungan takaful.

Wah ! saya macam ejen takaful pulak.

Saya juga faham ramai dikalangan kita yang mempunyai kewangan yang tak cukup-cukup.Nak bayar premium takaful bulanan berjumlah RM50 pun susah.Bajet asyik lari ke je.Kejar yop kejar yop tak juga dapat.Ditambah lagi dengan kos 6 peratus oleh GST.Pening kepala den nak fikirkan perkara ini.

Namun jangan risau.Sekarang saya boleh beritahu anda semua bahawa ada penyedia perkhidmatan telco yang menawarkan takaful berjumlah RM100 ribu kepada para pelanggannya yang bijak.Anda boleh rujuk kat [sini.]

Boleh tarik nafas lega sikit.Sekurang-kurang jika ada perkara buruk berlaku kepada anda,sekurang-kurangnya sudah ada pelindungan takaful untuk waris yang ditinggalkan.Jadi tak la waris rasa terbeban kewangan walapun anda sudah tiada lagi di muka bumi ini.Anda yang ada amalan yang bagus insya Allah sudah bersemadi dengan tenang sementara menunggu Hari Kebangkitan.Ingat kita semua menuju destinasi yang sama.

Jumpa anda di sana..seram pulak nak buat lawak benda nie.

Jauh juga saya pusing-pusing mukadimah sediakan payung sebelum hujan.Oleh itu saya ajak tuan-tuan atau puan-puan yang belum lagi menyertai Bestmobile ayuh daftarkan keahlian untuk mendapat pelindungan takaful RM100 ribu.

Sebab sebagai pelanggan Bestmobile anda layak mendapat pelindungan ini hanya dengan mengumpulkan point sebanyak 180 ataupun berjumlah RM180.Selepas itu kekal keaktifkan talian anda.Itu sahaja.Yang selebihnya guna macam biasalah.Call in atau call out.Tak kan saya nak cerita lebih pulak pasal tu.

[admin]

Saya harap anda semua faham bahawa dengan menggunakan Bestmobile tak semestinya nak taja orang sana dan sini.Lagipun ada kategori manusia yang memang tak suka kerja taja menaja nie.Saya suka dan jangan pulak hairan.

Oleh itu sesiapa yang nak menjadi pelanggan Bestmobile untuk menikmati faedah pelindungan takaful berjumlah RM100 ribu bolehlah daftar dan tempah kadsim di >>>>>>Groupsbest.net.

(Visited 12 times, 1 visits today)

14 thoughts on “Jom Sediakan Payung Sebelum Hujan

  1. sekarang memang nak kena sediakan payung ni dulu, bukan boleh lagi tumpu pada 1 kerja semata. Saya sendiri dah lihat dan lalui dunia kerja yang naik turun ni, dan saya sendiri x pasti apa terjadi pada kerjaya saya akan datang, jadi adalah lebih baik kita dapat bersedia dengan payung sebelum hujan

Leave a Comment

CommentLuv badge