Kisah Kaya Luwit Cari Duit Tambahan

Kisah Kaya Luwit Cari Duit Tambahan…Mrhanafi nak kongsikan satu kisah yang amat menarik.Kisah ini diceritakan kembali oleh orang kaya Samarahan.Namanya Kaya Luwit.Dia seorang yang hensem,kacak dan bergaya.Itu tidak penting kepada pembaca semua.Apa yang penting kecekalan dan kegigihannya mencari duit tambahan tanpa modal yang besar.

cari duit tambahan

Kaya Luwit berasal dari salah satu suku kaum minoriti pribumi di Sarawak.Beliau tidak mempunyai pendidikan yang sempurna.Tingkatan tiga tidak lepas.Terkandas pula kerana gagal PMR.Ibubapanya meninggal semenjak dia dari kecil lagi.Di kampung Kaya Luwit tinggal bersama emak saudara yang hidup susah.

Ketika berumur 18 tahun,Kaya Luwit mengambil keputusan untuk berhijrah ke bandaraya Miri dari kawasan kampungnya di Murum Bintulu.

Mrhanafi pernah membuat liputan pembukaan Empangan Murum sebagai wakil media blogger.Trip ditanggung percuma.Penginapan,pengangkutan serta makanan ditanggung oleh Sarawak Energy.

Eh…eh..eh mana pula perginya kisah Kaya Luwit.

Kita sambung kembali kisah tersebut.Kaya Luwit memohon kerja sebagai pembantu kedai telefon.Dia diterima bekerja.Itulah kerja pertamanya makan gaji dan pertama kali membeli handphone selepas sebulan menerima gaji.Waktu dikampung dulu dia ada bekerja tetapi cuma dibayar dengan barang keperluan dapur seperti beras,kopi Tenom dan gula.

Selepas setahun, kedai telefon tersebut itu ditutup kerana perniagaan telah rugi besar.Terpaksalah Kaya Luwit mencari kerja baharu.Dia  memohon banyak kerja yang rata-rata kedai handphone.Sayangnya tidak ada yang kosong.

Selama berminggu-minggu Kaya Luwit mencari kerja di Kedai handphone.Tak juga dapat.Mereka tidak memerlukan pekerja lelaki sebagai promoter kedai handphone.

Kaya Luwit jenis manusia yang tidak berputus asa.Dia mencuba peluang sekali lagi dan pasti mencuba tanpa kenal penat dan lelah.

Suatu petang Kaya Luwit ternampak satu iklan jawatan kosong.Kerja sambilan diperlukan untuk membuka dan menutup kedai.Gaji cuma RM2 sehari.Waktu kerjanya tak sampai satu jam sehari.

Kaya Luwit amat teruja dan berminat.Dia pun minta kerja tersebut biarpun upah sekadar  RM2 sehari .Majikan tempat Kaya Luwit bekerja agak baik hati.Tempat tinggal disediakan yang berupa stor penyimpan barang buruk.

Masa lapang Kaya Luwit banyak.Balik kerja Kaya Luwit termenung seorang diri.Betul-betul sunyi dan membosankan.Tiba-tiba terdetik dalam hatinya untuk cari duit tambahan secara online .

Wow..alangkah baik kalau masa yang lapang ini untuk buat duit.Kebetulan pula stor kediaman Kaya Luwit dapat akses Internet WIFI dari rumah majikannya.

Pada mulanya Luwit Kaya risau juga.Dia tidak ada ilmu dalam dunia online.Apatah lagi dunia blogger,Digital Marketer dan bisnes online.Yang Kaya Luwit tahu ialah taip sesuatu di Google Search.

Hendak dijadikan ceritakan,Kaya Luwit terjumpa satu artikel Kuasai Sistem Duit Cepat 2017.Artikel tersebut dibacanya berkali-kali.Tak cukup dengan bacaan dalam hati maka dibacanya pula dengan suara nyaring.

Tanpa membuang masa Luwit Kaya membeli ebook yang ceritakan dalam artikel tersebut.Berketar-ketar seluruh badan Luwit bank in duit bernilai RM90.

Semenjak hari itu,Kaya Luwit belajar dan mengamalkan ilmu dalam ebook tesebut.Kaya Luwit ada kerja dari rumah dan ada perniagaan online.Masa terus berlalu dan kini perubahan hidup Kaya Luwit jauh berbeza.

Kaya Luwit dah hidup senang kerana berani mencuba dan percaya akan kemampuan diri dalam  teknik cari duit tambahan.

{pesanan mrhanafi}

Kisah ini tidak kaitan kepada sesiapa pun.Nama Kaya Luwit adalah rekaan semata-mata dan jalan cerita juga dibuat-buat.Yang penting mesej yang ingin disampaikan iaitu kejayaan dalam cari duit tambahan

Jadi sesiapa yang ingin mencontohi Kaya Luwit bolehlah muat turun cepat-cepat >>> Sistem Duit Cepat

(Visited 45 times, 1 visits today)

4 thoughts on “Kisah Kaya Luwit Cari Duit Tambahan

Leave a Comment

CommentLuv badge