Perjuangan Untuk Lawan Perasaan Bosan

Perjuangan Melawan Perasaan Bosan…Siapa yang tidak pernah rasa bosan dalam hidup ini.Mungkin ada.Mungkin juga tidak.Yang pasti memang ada kerana ia adalah sifat semulajadi makhluk bergelar manusia.Perasaan bosan boleh datang tiba-tiba dan boleh juga hilang tiba-tiba.Mengapa ia berlaku dan bagaimana mengatasinya tidak mrhanafi huraikan secara lengkap dalam artikel ini.

perasaan bosan

Cuma mrhanafi nak kongsikan coretan berkisar perasaan bosan bekerja.Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada pembaca.Kisahnya begini.

Mrhanafi tidak sengnaja untuk memikirkan betapa bosannya bekerja pada tempoh Cabaran Segmen Sukses 21 Hari pada ketika ini.

Sedang asyik memikirkan idea untuk penulis blog maka terdetik dalam hati.

Aduh!

Alahai!

Boringnya nak kerja hari ini!

Bosan.

Bosan.

Bosan.

Bosannya…

Atas sebab tidak diketahui mrhanafi terus layan perasaan ini.Layan dengan syok betapa bosannya bekerja.Hari hari kerja.Setiap hati pasti ada kerja.Tak bolehkah kalau tak bekerja dan duit banyak.Harta banyak dan hidup bahagia tanpa bekerja.Dah tak nak bekerja,Tulah lamunan terhenti mrhanafi tentang bosannya bekerja.

Perlu mrhanafi ingatkan pada diri sendiri bahawa kerja  yang halal adalah ibadah.Suka atau tidak,rela atau paksa mesti dilakukan demi kelangsungan hidup.Lainlah kepada mereka yang  gemar menggunakan media sosial sebagai menu utama kehidupan sosial.Jika digunakan untuk bisnes telco Wafymobile  tentu amat digalakkan.

Jadi boleh alihkan rasa bosan kerja dengan rasa seronok untuk menanti kepulangan si suami atau isteri,Itu untuk mereka yang ada rumahtangga sendiri.

Mrhanafi nak bagi tugasan juga untuk  semua.Bila dah ada tugasan maka rasa bosan boleh dialihkan buat seketika.Jika nak gambar pun boleh dimasukkan dalam kitaran hidup sendiri.

{sekilas pandang}

Dengan perasaan yang berat,susah hati,bosan dan menyampah maka tenaga negatif terus menguasai diri mrhanafi.Ia mesti dibuang dan dihapuskan.Maka tidak hairan ada perjuangan untuk lawan perasaan bosan hingga ke akar umbi.Jika berkesan maka elok sangat la tu.Hidup bosan boleh diterima dengan hati yang tabah,sabar dan kuat dalam hubungan kekeluargaan.

Tak keruan jadinya.Akhirnya untuk kesudahan perjuangan melawan perasaan bosan maka mrhanafi akan menulis satu lagi artikel yang akan diterbitkan dalam blog Hero Borneo.

Terima kasih kerana sudi membaca dan jangan bosan pulak membaca penulisan mrhanafi.Jumpa lagi

(Visited 15 times, 1 visits today)

4 thoughts on “Perjuangan Untuk Lawan Perasaan Bosan

Leave a Comment

CommentLuv badge