Fikir Nak Beli Laptop Baru

laptop baru

Salam semua.Saya sekarang fikir nak beli laptop baru.Yang lama masih ok.Cuma ia bukan saya punya.Saya nak saya sendiri punya.Bukan gaya pinjam.Kalau pinjam bila-bila orang akan ambik.

Sebelum tu nak fikir bajet.Cukup atau tidak.Kalau tak cukup terpaksa gigit jari dulu.Perlu kerja keras mencari dana.

Orang kata kalau dah rezeki memang tak akan ke mana.Usaha mesti ada.Ikhtiar jangan putus walaupun besar manapun halangan yang ada.Paling penting doa.Tanpa doa umpama kereta yang berjalan tetapi tiada minyak.

Baiklah setakat ini dulu.Sekarang saya baru nak fikir beli laptop.In shaa Allah dalam entri yang lain pula akan menyusul apa jenama yang saya nak ketika memilih laptop.

{sekilas pandang}

Pada masa sekarang bukan masa terbaik untuk memberi barangan import.Umum mengetahui nilai ringgit jatuh dan harga untuk barangan import akan naik mendadak.

Jika ada laptop buatan tempatan maka itu pilihan terbaik,Rasanya belum ada jenama tempatan yang bagus.Bukan nak merendahkan.Hakikatnya memang begitu.

Kita belum mampu membawa jenama dan teknologi ini ke peringkat antarabangsa.

Kalau ada tolong kongsikan la ye dalam ruangan komen di bawah.

Sumber rujukan terbaik : Ketahui Amalan Orang Murah Rezeki! Klik Sini!

(Visited 57 times, 1 visits today)

26 thoughts on “Fikir Nak Beli Laptop Baru

  1. Saya buat kerja kena guna dua laptop. Satu laptop, satu lagi laptop yang sendiri punya. Satu laptop khas untuk menulis, satu lagi untuk buat kerja-kerja yang berat sikit

  2. beli ja laptop baru, baru puas. Aku x suka guna smartphone atau tablet utk buat keje atau main internet. x tau kenapa, xda feel. nak buat kerja atau main internet memang aku suka guna komputer atau laptop.

    Kalau tujuan bukan utk game dan memang nak guna buat keje 100%, nasihat aku, amik dan beli jer laptop baru tetapi yg murah. RM1200 dah boleh dapat. Lepas beli terus minta upgrade RAM. Laptop sekarang semua pakai windows 7 ke atas. Jadi terus pastikan minima 4GB RAM baru sedap nak guna.

    Alamak, terus dapat idea nak buat artikel pasal RAM ni kat blog, hehheheh

  3. rasanya sy x kan beli laptop lagi dah. dlm stor tu ada 5. yg latest sebab anak tumpahkan air.
    mungkin beli laptop kalo sy sambung belajar phd ke

    now beli destop total rm 800 second. no problem since beli…hehheheh laju je

Leave a Comment

CommentLuv badge