Blogger old timer

Netizen Kecam Kerja Blogger Sebagai Old Timer?

Ada netizen mendakwa kerja blogger sebagai Old Timer.Sejujurnya saya sendiri rasa nak tergelak sakan apabila membaca posting di Facebook oleh netizen kurang bijak tersebut.

Posting dibuat oleh mereka yang tak tahu siapa itu blogger.

Jika rasa dirinya layak untuk mendakwa blogger sebagai Old Timer lebih baik cabar diri sendiri untuk menulis blog selama lima tahun secara konsisten.

Usahakan untuk dapat duit sekupang dua dulu dari blog.

Ternyata netizen yang kurang bijak seperti itu hanya tahu menulis status Facebook untuk meraih simpati dan perhatian.Tindakannya yang populis begini ala-ala politician yang ingin meraih undi di musim pilihan raya.

Sebagai blogger tidak perlu saya melatah bagaikan kera kena belacan.Apatah lagi berkata sinis berlebih-lebihan.Lagipun perkara seperti itu terlalu biasa untuk mereka dalam kepompong ” Budak Baru Nak Up”.

Kerja blogger perlu laptop yang cantik

senarai blogger Malaysia

Saya tidak malu untuk mengakui sebagai kerja blogger Old Timer kerana jangka masa admin menjadi blogger sejak tahun 2009 lagi.

Sehingga ke hari ini masih menulis dan terus menulis blog biarpun pendapatan dari blog cuma sekupang dua.

Adakah kerana pendapatan sekupang dua ini netizen kurang bijak itu sanggup mencemuh blogger sebagai pekerjaan Old Timer.Sedangkan ada blogger yang menjana pendapatan lumayan dari blog setiap bulan.

Memandangkan bukan semua blogger menjadikan blog sebagai sumber pencarian utama, jadi tidak adil untuk melabel blogger sudah ketinggalan zaman dengan ukuran kepada pendapatan sekupang dua.

Blogger sanggup bersengkang mata dan mencuri masa berharga bersama keluarga demi memenuhi minat sebagai penulis blog.

Mereka bukan melakukannya untuk sebulan dua tetapi bertahun-tahun sehingga ada yang ‘mereput’ sebagai blogger.

Perlu diketahui blogger sekarang ini sudah menginterasikan blog dengan media sosial seperti Facebook.Twitter,Instagram,Youtube dan email.

Capaian media sosial dan optimasi teknologi begini menjadi ‘makanan harian’ blogger.Jika dibuat perbandingan netizen biasa dengan blogger sudah pasti blogger jauh kedepan dalam menguasai platform teknologi dan media sosial.

Blogger menjadikan mata dan telinga untuk mendapat isu terkini.Masa blogger juga digunakan menganalisis perkembangan SEO dan trend permintaan pembaca.

Blogger juga berfikir kritis.Kadang-kadang ada yang bermain kata puitis.Penulisan mereka ini berselerakan dalam perpustakaan Google.

Adakah usaha ini termasuk juga dalam kerja Old Timer ? Terpulanglah kepada pembaca.

Kami sebagai blogger akan terus menulis blog biar apapun kecaman,tohmahan dan sindiran.Sebab menulis itu satu kepuasan jiwa dan medium dakwah sepanjang masa

Rasanya itu sahaja sembang santai isu yang tak seberapa ini.

Daripada sibuk sibuk dengan perkara remeh begitu alangkah molek Subscribe saya di Youtube.

Setidak-tidaknya kita sentiasa keep in touch always.

28 thoughts on “Netizen Kecam Kerja Blogger Sebagai Old Timer?”

  1. Saya termasuk newbie dlm dunia blogging. Namun mulai menulis buku beramai2 dan ikut komunitas menulis sejak tahun 2011. Hobi menulis diary sejak SD. Jadi ga ada yang instan di dunia ini kecuali mie heheheb 😆😆 Kalaupun akhirnya memperoleh pendaoatan dari ngeblog…anggap itu sebagai bonus. Yang penting hobis tetap tersalurkan. Apalagi kalau rwview produk dll anak2 saya yang paling senang wkwkwkwk.

    Reply
  2. Ramai yg mengaku seorang blogger, tapi tak ramai boleh ikut etika dan gerak kerja seorang blogger..hanya blogger je yg kenal blogger..hehe

    Reply
  3. Actually people like this so jealous with bloggers lifestyle and how we make money from blogging by just sitting in front of pcs or using smartphone.

    Reply
  4. Ya mereka hanya menulis di media social dengan tujuan supaya exist dan look smart.

    Mereka tidak menulis apa apa selain membuat lubang pada wajah mereka sendiri, kasihan.

    Reply

Leave a Comment

CommentLuv badge
%d bloggers like this: