Cara Blogger Mengurangkan Emosi Stress

Cara Blogger Mengurangkan Emosi Stress…Salam dan selamat sejahtera.Saya seorang blogger.Mungkin ada juga pembaca yang terdiri dari blogger.Saya juga tidak menafikan ada pembaca yang bukan dari golongan blogger.Namun mereka ingin  mengetahui cara blogger  menghilangkan emosi stress yang melanda mereka.

cara blogger hilangkan stress

Manusia yang normal pasti mengalami emosi stress.Ada yang kronik.Ada pula yang ringan-ringan sahaja.Namun bergantung kepada seseorang bagaimana menghadapi emosi stress tersebut.

Punca stress ada pelbagai.Cumanya dalam blog ini saya tidak menghuraikan dengan panjang dan lebar.

Saya nak berkongsikan satu cara blogger untuk menggurangkan emosi stress.

Caranya ialah menulis blog.Itu sahaja.Menulis memberi rasa kelegaan pada jiwa dan minda.

Menulis blog seolah-olah berkomunikasi.Meluahkan apa yang terpendam dalam hati.Jika tak diluahkan hati semakin runsing,gelisah tak tentu arah dan tidak keruan.

Dah menulis semuanya akan rasa pulih dan kembali normal.Kembali tenang untuk menghadapi cabaran hidup yang lain.

Itu cara blogger.Bagaimana cara pembaca seperti anda.Setahu saya anda boleh luahkan dengan membaca blog motivasi dan informasi seperti heroborneo.com

{sekilas pandang}

Blogger sangat beruntung ada blog.Ada tempat untuk meluangkan rasa sedih dan gembira.Selain itu boleh dikongsikan bersama pembaca yang lain.

Mudah-mudahan mereka yang membaca mendapat manfaat dan iktibar .

(Visited 11 times, 1 visits today)

12 thoughts on “Cara Blogger Mengurangkan Emosi Stress

    • minum kopi ada kafein menyebabkan kepala lebih kuat berfikir…namun bab mencari makanan sedap tu ada logiknya kerana makan dapat melupakan stress seketika.

  1. saya yang dulu aktig blog kini agak kurangkan sedikit sedih tak juga tapi dalam seminggu mesti up entri kata pengubat rindu heee..

    suka buat entri pengalaman sebab rasa luahan itu boleh kongsi pada semua orang yang sedang mengalami setuasi tersebut..

  2. saya pulak kalau ada masalah tak suka nak luah kan kat blog..yang saya buat mandi dan tido kejap..dengar lagu ke..atau sembang2 dengan anak dan suami..ajak diaorang keluar ke..selalunya kalau luah kat blog mesti makin stress sebab baca pulak komen2 yang tak best..hahah

Leave a Comment

CommentLuv badge