Tip Hadapi Pelanggan Mulut Celupar

Tip Hadapi Pelanggan Mulut Celupar…Baru-baru ini ada teman sekerja memaklumkan kepada saya ada pelanggan yang tak puas hati.Atas sebab itu dia terus memarahi dan menyindir kami dengan ayat pedas berapi.

Kami tidak boleh melatah.Nak marah sekalipun kami akan tahan sedaya upaya.Etika  pelanggan mesti dipegang.Pelanggan sentiasa betul dan mereka adalah raja.Walaupun dah muak dengan etika ini terpaksa juga telan perlahan-lahan.

Lama kelamaan saya terpaksa akur seketika.Pelanggan adalah sumber rezeki kepada peniaga,Biarpun mereka bongkak,angkuh dan tinggi diri,status pelanggan mesti dijaga.Mereka bawa duit untuk bisnes kita.Tanpa mereka bisnes tak jalan.

Namun pelanggan mulut celupar seribu dalam satu.Ramai yang baik-baik.Mereka faham.Mereka bijak dan santai ketika berurus niaga.

pelanggan mulut celupar

{sekilas pandang}

Kalau ada pembaca yang tergolong sebagai pekerja atau pengusaha sesuatu bisnes perkhidmatan boleh ambil tip ini.

Anggap sahaja pelanggan adalah raja dan selalu betul.Hakikatnya mereka juga akan berada dipihak yang salah.

Selagi tidak menyentuh isu agama atau maruah diri yang tidak keterlaluan maka boleh bersabar.Jika lebih dari itu memang tidak boleh.

Sebab kesabaran ada batasan.Melampaui batas buruk padahnya.

Jangan lupa, saya juga ajak anda semua untuk sertai Program Terpantas Jana Income Online supaya jadi pelanggan yang senang hati.Rasionalnya hati senang jika banyak wang.

(Visited 16 times, 1 visits today)

16 thoughts on “Tip Hadapi Pelanggan Mulut Celupar

  1. Saya biarkan aje pelanggan macam ni. Bila dengar dia marah atau sindir, pura-pura lah macam takde hati dan telinga, haha. Nanti dia akan senyap sendiri juga.

Leave a Comment

CommentLuv badge