Mencari Pasangan Hidup

Mencari pasangan hidup adalah lumrah.Adanya pasangan hidup hati lebih tenang.Jiwa lebih damai dan kelangsungan hidup dapat diteruskan.Malah akan terungkap bahagia dalam menyuburkan nilai kasih sayang.Tiada kesepian berpanjangan.Hidup lebih bermakna.

Paling utama menjadi dorongan untuk terus mensyukuri nikmat hidup.Lebih beramal dan lebih berupaya mendekatkan diri kepada Allah SWT.Wajar mencari pasangan hidup sebagaimana  usaha mencari rezeki sesuap nasi.Demi kehidupan itu sendiri.

Teringat admin masa muda-muda dulu.Ketika itu telefon bimbit belum ada.Yang ada telefon yang berkabel.Telefon di rumah.Telefon itu sebagai pengantara  mencari pasangan hidup.

Umur mereka baru nak masuk 20-an.Namun semangat mereka tinggi membara.Harap mereka ini bahagia dan sudah tenteram bersama jodoh masing-masing.Itu cerita kawan-kawan sebelum media sosial.

Sekarang berada zaman media sosial.Cukup mudah.Iklankan diri cari jodoh di Facebook.Mudah untuk mereka yang single atau janda ataupun duda.

Kesimpulan

Jangan berputus asa mencari pasangan hidup.Selagi yang bawah perut masih boleh “hidup”.Mungkin itu pengerak utama.Walaupun ramai yang masih malu mengakuinya baik golongan lelaki maupun wanita.

14 thoughts on “Mencari Pasangan Hidup

Leave a Comment

CommentLuv badge