3 Risiko Jika Bercinta Dengan Suami Orang

3 Risiko Jika Bercinta Dengan Suami Orang…Terlebih dahulu mrhanafi membuat pengakuan berani.Mrhanafi menulis artikel ini cuma sebagai pendapat peribadi semata-mata.Mrhanafi bukan berniat untuk membuat kecaman atau ugutan kepada mana-mana wanita yang tengah bercinta dengan suami orang.Benda yang baik kita nak dan benda yang tak baik kita nak elak.

cinta suami orang

Cinta itu buta.Cinta boleh datang menyerang sesiapa sahaja yang mempunyai naluri semulajadi untuk disayangi atau menyayangi.Jadi jangan kecam cinta biarpun ia datang tanpa diundang dan pergi tanpa disedari.Cinta yang abadi itu murni dan menjadi paksi kepada ketulusan hati.Cinta yang suci merintis jalan untuk ke syurga

Persoalannya kini terhadap wanita yang terpanah kerana cinta mereka itu bersemi kepada suami orang.Mereka adalah wanita yang bertuah dan terpilih.Mereka terpalit dengan cinta kerana ikhlas,jujur dan asli tanpa dikaburi oleh bayangan material dunia.Jika ada teruskan.Namun jika ada wanita yang sudah terjebak atau akan terjebak mesti ingat 3 risiko ini jika bercinta dengan suami orang.

1.Hidup berpoligami

Para isteri yang masih monogami akan seriau darah mereka jika suami menyatakan hasrat untuk kahwin  lagi.Logiknya mana ada wanita yang 100 peratus sudi jika suami mereka dikongsikan dengan wanita lain.

Namun demi anak-anak ada yang sanggup bermadu kerana mereka tahu berpoligami cuma berkongsi suami tetapi anak-anak tetap mendapat kasih sayang asli dari ayah kandung mereka sendiri.Cuma wanita yang bercinta dengan suami orang akan lambat laun pasti redha untuk menjadi isteri kedua  jika itu jodoh untuk mereka.

2.Memilih Andalusia

Suami orang dan lelaki bujang adalah dua lelaki yang berbeza.Mereka bagaikan langit dengan bumi.Suami orang jika nak berkahwin lagi perlu melalui prosedur di Mahkamah Syariah.Pihak hakim akan menentukannya sama ada layak atau tidak.

Lelaki bujang tidak perlu prosedur tersebut

Apa risikonya kepada wanita.Sudah pasti akan kecewa jika bakal suami mereka tidak melepasi tahap kelayakan untuk berpoligami.Kekecewaan tersebut jika tidak dirawat segera akan mengheret wanita yang kurang bertuah memilih untuk menjadi andalusia.Pintu hati terus tertutup untuk mana-mana cinta seorang lelaki.

3.Mendapat kecaman

Dalam banyak perkara, point ini menjadi ketakutan ramai wanita untuk didekati oleh insan hebat yang bergelar suami orang.Jika sudah terjebak pasti sukar untuk melepasi diri.Orang lain akan mengecam wanita yang bercinta dengan suami orang sebagai perampas kebahagiaan.Mereka juga dikecam sebagai insan yang nak mencari bahagia atas derita orang lain.

Banyak lagi kecaman yang kasar dan kesat dilemparkan kepada wanita kerana mencintai dan dicintai suami orang.Sedangkan dalam dimensi lain mereka tidak sedar bahawa apa yang berlaku itu adalah suratan takdir Illahi.Lagipun percintaan mereka bukan main-main seperti anak remaja.Cinta mereka bakal membawa ke jinjang pelamin yang akan kekal abadi hingga ke akhirat kelak.

{Sekilas pandang}

Dalam persoalan begini mrhanafi betul-betul berdiri atas pagar.Sokong tidak dan bantah pun tidak.Kewajarannya kepada mana-mana wanita yang sedang bercinta dengan suami orang, perlu faham risiko yang mrhanafi nyatakan diatas.

Jika sanggup mengambil risiko maka teruskan sahaja.Mudah mudahan cinta itu diberkati agar kesudahannya  membawa mereka mengabdikan diri kepada Allah SWT

Sekiranya tidak sanggup maka berhenti segera kerana keputusan berada ditangan sendiri.Lagipun Allah SWT sudah membekalkan akal fikiran yang sempurna untuk kita berfikir mana yang baik atau mana yang mudharat.

Sekian.Terima kasih kerana sudi membaca.

p/s: Daripada sibuk nak bercinta dengan suami oramg lebih baik cari pendapatan pasif.Pendaftaran percuma >>>>DAFTAR

(Visited 160 times, 1 visits today)

20 thoughts on “3 Risiko Jika Bercinta Dengan Suami Orang

    • harta boleh dibahagikan secara faraid sebenarnya..bagi orang beriman harta tak boleh dibawa ke mati…sebelum mati bagus dimanfaat kepada golongan waris yang berhak

    • mungkin ada kebenarannya..tetapi ada yang sanggup kerana memikirkan menjadi isteri solehah lebih mudah masuk syurga berbanding menjadi orang bujang sampai ke tua..

Leave a Comment

CommentLuv badge