Stori Kelas Memandu Jadi Kenangan Terindah

Terimbau pula kenangan ketika belajar di kelas memandu di Sarawak suatu ketika dahulu.Saya pun tak ingat bila tarikh tepatnya.Apa yang saya ingat pada masa itu saya masih solo dan awek pula suka jeling-jeling dekat saya [perasan je]

Saya seperti pemuda hensem yang lain.Mereka terlebih hensem.Saya terkurang hensem.Tak pelah kan.Nak buat macam mana?Itukan kejadian Tuhan.Terima sahaja jelah dengan hati yang terbuka.

Namun saya dan mereka mempunyai satu keinginan yang sama yakni ingin mempunyai :

“LESEN MEMANDU YANG SAH”

kelas memandu

Puas saya tercari-cari pengajar sekolah memandu ketika itu.Dulu-dulu mesti keluar rumah untuk mencari sesuatu informasi.

Kalau nak dapat info seperti itu memang perlu beli suratkhabar,tengok iklan yang ditampal kat pokok dan sebagainya.

Paling tidakpun tanya dengan kawan-kqwan yang pernah belajar kelas memandu.Tanya mereka yang  sudah berjaya mendapatkan lesen yang diidam-idamkan.

Sekarang ini pula dah terlalu mudah kerana ada media sosial sebagai sumber informasi terkini.Berlambak-lambak lagi tu.

Nak dijadikan cerita..

Terjumpalah saya dengan seorang pengajar sekolah memandu yang ramah.Namanya saya tak ingat.Betul-betul tak ingat.Saya cuma ingat kereta yang digunakan iaitu Perodua kancil berwarna hijau.Nombor plate memang confirmlah saya tak ingat dah.

Peristiwa tersebut berlaku 20 tahun yang lepas.Tak ingat pula nak cakap awal-awal tadi.

Sungguhpun demikian saya masih ingat satu kenangan terindah ketika saya belajar memandu ketika itu.Saya terjumpa seorang gadis cantik,putih dan solehah.

Kami berkenalan dan hubungan kami berlanjutan sepanjang saya belajar memandu.Oleh kerana saya dan dia masih muda ternyata kami menamatkan kelas belajar memandu dengan baik sekali.Dia lulus dan saya juga lulus untuk dapat lesen memandu.

Saya pun dah ada lesen memandu dan dia pun dah boleh bawa kereta sendiri.Cuma kalau dia terbaca kisah ini maafkan saya kerana saya terpaksa membawa haluan sendiri.

Kisah kami berdua berhenti  setakat itu sahaja…tak penting pun buat anda semua hehehe

Stori peribadi dah habis.

Lebih 20 tahun kemudian..

Wow !

Saspen la pulak.

Saya menerima wasap dari seseorang.

Siapa dia?

Lelaki atau perempuan.

Rupa-rupanya kenalan lama.Seorang lelaki yang kacak dan stylo.Beliau memang saya pernah jumpa dan kenal hati budinya.

Secara peribadi dan sejujurnya saya kagumi dengan beliau kerana petah berbicara dan hebat berkata-kata.

Kini  menjadi salah seorang pengajar sekolah  memandu di Institut Memandu N.B. Motors Sdn Bhd di kawasan Kota Samarahan.

Lihat promosi bawah ini.

Promosi
Fb@Mymudahlesenimnb_asri

BELAJAR SAMPAI PANDAI!!!
BELAJAR SAMPAI PANDAI!!!

Ada sesiapa yang ingin belajar kereta sampai PANDAI?

Jomm serbu di IMNB ( Kota Samarahan )

Alhamamdulillah…Semakin ramai yang mempercayai SERVIS yang TERBAIK dari kami.

BEST MEMANG BEST!!!
BEST MEMANG BEST!!!

MAHU DAFTAR…..DAFTARLAH SEGERA!!!!
MACAM MANA NAK DAFTAR INI????

HUBUNGI SAYA…

INSTRUCTOR
www.wasap.my/601119196783
Mohammad Asri Bin Apeng
莫哈末。阿斯理

Institut Memandu N.B.Motors Sdn.Bhd
Kuching (Headquarters)
Lot 8511,Block 26,
Muara Tuang Land District
94300 Kota Samarahan,
Sarawak,Malaysia

Beliau ialah Mohammad Asri Bin Apeng.Boleh rujuk dengan gambar yang telah saya sertakan.

sekolah memandu

Saya juga yakin dengan berkebolehan beliau untuk menjadi pengajar kelas memandu.Sebab itu tagline popular beliau :

“Belajar Sampai Pandai”

Kini saya difahamkan ada promosi sedang berlangsung dengan hebat sekarang ini.Promosi lanjutan sempena Hari Gawai dan Hari Raya Aidilfitri 2017.

Itupun gara-gara sambutan yang amat menggalakkan.Tentu menjadi berita baik kepada mereka yang berkeinginan untuk belajar memandu di sekitar kawasan bandaraya Kuching dan Kota Samarahan Sarawak.

kelas memandu

Berikut adalah kelebihan belajar di kelas memandu Institut Memandu N.B. yang mesti anda rebut.

1.Daftar dahulu dan bayar kemudian.

2.Boleh bayaran ansur-ansur

3.Kemudahan pengangkutan pergi balik belajar (harga berpatutan)

Penutupnya:

Berdasarkan pengalaman saya sendiri sudah tentu belajar dengan sesorang yang mahir mempercepatkan proses kita belajar memandu.

Apa tunggu lagi.

Mulakan hari ini penuh bergaya.Selepas ini bolehlah bawa kereta sendiri,kereta keluarga atau kereta sewa dengan yakin dan teruja setelah ada lesen dan boleh memandu.

Kalau anda lelaki lebih hensem jadinya dan kalau anda wanita bertambah cantik jadinya tetapi dengan  syarat segera menghubungi Instructor Mohammad Asri Apeng.

Jika ada kenalan  atau saudara yang nak ambik lesen dan belajar memandu jangan lupa sebarkan kepada mereka.

Boleh hubungi :

pengajar pemandu

 

(Visited 78 times, 1 visits today)

20 thoughts on “Stori Kelas Memandu Jadi Kenangan Terindah”

  1. Kenangan amik lesen je tp cerita dia bukan main lagi. Ingat awek solehah tu jd suri di hati sampai skrg. Hehe. 20 tahun lepas ye. Lama sungguh dah tu. 🙂

  2. Walau genggamannya kuat
    Tapi bukan milik kita
    Akan terlepas jua

    Tak ada yang lebih baik
    Tak ada yang lebih cantik
    Beroleh keredhaannya

    Kau karuniakan rasa
    Cinta sesama manusia
    Hadapi segala dugaan

    Bila jiwa rasa lelah
    Ambil nafas dan senyumlah
    Kerna langit masih cerah

    Ku bersyukur, Alhamdulillah
    Dedaun Comel recently posted…3 Cara Untuk Gagal Dalam Setiap PerkaraMy Profile

  3. hehe ringkas sangat kasih putus di tengah jalan ke.

    Saya pun dulu ada akak angkat yang tolong jadi driving instructor. Alhamdulillah lulus masa ambil test tu.

    Sekarang hanya berhubung di fb shj.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge