Nikmatnya makan cokelat hingga menjilat bibir

Semasa zaman muda dulu saya pernah bekerja di kilang cokelat.Kilang ini memproses biji koko sehinggalah menjadi serbuk cokelat dan mentega koko.

Ada juga yang telah diproses menjadi cokelat dan kek cokelat.Yang ini boleh kami makan dengan rasa penuh gembira.

Sayangnya tidak lama saya bekerja di kilang cokelat tersebut.Dulu saya suka nomad kerja.Selalu berpindah kerja untuk mendapat keserasian jiwa la sangat.Kini sudah menjadi KLMJ.

Itu sudah menjadi sejarah.

Jika teringin makan colekat, biasanya saya akan beli yang kecil sahaja.Selain harga yang boleh mengurus dompet, saya risau terlebih makan.Takut saya gemuk tak tentu pasal.

Rupanya ada nikmat tersembunyi makan cokelat.

Ada beberapa kajian menyatakan makan cokelat menaikkan nafsu ranjang ( istilah lembut sikit).Dikatakan cokelat boleh menyuntik perasaan yang positif dan kegirangan.Siapa yang tak nak perasaan ini rugilah.

Makan cokelat membantu mendorong ghairah ranjang.Ini dibuktikan dari kaji selidik Female First menyatakan 78% dari 4,000 wanita akui naik nafsu ranjang mereka.

Percaya atau tidak L-arginin yang ada dalam cokelat akan bekerja meningkatkan oksida nitrat dan mendorong aliran darah ke organ genital.Kandungan yang ada dalam cokelat merupakan zat perangsang nafsu ranjang dan telah dibuktikan secara ilmiah.

Ini berita baik untuk para suami dan isteri.Bagi yang masih single, teruskan usaha, doa dan tawakal untuk segera berumahtangga.

Dah tahu info ini, makanlah selalu cokelat untuk menambah umat dan rakyat yang hebat pada masa yang datang.( bagi yang masih plan nak ada zuriat baharu)

Janganlah kerugian nikmat rumah tangga kerana alasan yang remeh dan tidak masuk akal.Jadikan cokelat sebagai signal untuk memanaskan ruang ranjang anda malam ini.

Selamat menikmati cokelat.

14 thoughts on “Nikmatnya makan cokelat hingga menjilat bibir”

Leave a Comment

CommentLuv badge
%d bloggers like this: