contoh ayat teaser makanan

Ada apa dengan teaser ? Berikut adalah contoh ayat teaser makanan

Spread the love

Sebelum ini admin tak tahu apa itu teaser sebenarnya. Namun semasa mengikuti kursus eUsahawan barulah admin memahami sedikit demi sedikit.

Dalam bahasa Inggeris yang formal TEASER merujuk kepada masalah atau soalan yang rumit. Admin rujuk dalam Mykamus.

Berikut adalah contoh ayat teaser makanan. Moga ia dijadikan panduan asas dan memberi idea yang lebih baik lagi kepada para pembaca semua.

Contoh ayat teaser makanan

contoh ayat teaser makanan

Contoh A :

Makanan ini sedap sangat. Bila teringat jer   air liur akan meleleh tanpa disedari. Lagi diingat lagi kuat pulak air liur saya….nak tahu tak apa makanan tersebut

Contoh B :

shopping

Bayangkan anak-anak anda sudah dibawa jalan-jalan ke ke pusat beli belah. Anda sudah dapat vaksin. Malah sudah dos penggalak lagi tu.

Bagaimana dengan keadaan anak-anak yang belum dapat vaksin. Adakah mereka betul-betul selamat dengan keadaan sekarang ini. Tambahan pula dengan kehadiran Omiron yang kadar jangkitannya amat cepat ?

Jangan risau. Vtameen kan ada. Vtameen adalah minuman susu halia hitam pertama di dunia. Khasiat utama susu halia hitam ini akan memastikan anak-anak anda kekal sihat dan kekal imun dengan jangkitan berbahaya di luar sana. Nak cuba tak ? Kalau nak boleh Whatsapp no ini –>013-4841910

Bagaimanapun dalam istilah pemasaran , teaser adalah cara promosi paling halus. Cara yang tidak langsung untuk mecubit keinginan prospek.

Tujuannya untuk mencuit emosi prospek.

Emosi ingin tahu.

Emosi.saspen.

Emosi.tak sabar.

Kata lain teaser mengusik emosi.

Contoh.

 

Ada pelancaran model kereta baharu.

Mereka tunjukkan bahagian gambar depan sahaja.

Dengan cara ini prospek akan rasa tidak sabar untuk mengetahui lebih lanjut.

Mereka mungkin sekadar nak tahu dan tidak mustahil juga bakal menjadi pelanggan yang akan membeli produk atau perkhidmatan yang kita promosi.

contoh ayat teaser makanan
Susu yang tersedap…

Penutup

Ketika pelancaran produk atau perkhidmatan kita sudah mengenal pasti  audien. Kita akan lebih faham keperluan mereka berdasarkan reaksi sewaktu teaser dijalankan.

Perlu ingat ketika teaser dijalankan tidak ada jualan. Paling tidak sekali pun kita dapat tempahan atau pengumpulan data prospek.

Teaser perlukan latihan yang konsisten untuk mendapat hasil yang terbaik. Buat secara berterusan sehingga dapat hasil yang diinginkan.

Semoga bermanfaat.

Nak tahu rahsia dapat income RM10K sebulan –> : KLIK SINI

Kemaskini = 4/1/22

Kemaskini = 20/3/22

About mrhanafi

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ini. Mohon komen atau share blog ini jika ia bermanfaat untuk anda semua. Jumpa lagi.

28 comments / Add your comment below

    1. ada yang saya tulis tu adalah hasil perkongsian di FB.

      senang cerita la..

      teaser adalah satu teknik promosi yang mengajak bakal pembeli untuk berminat dengan produk yang ingin kita jual..

      strateginya menggunakan hint sahaja.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge
error: Content is protected !!